Fælles arbejdsredskab

Præsentationsværktøj

Let opdatering

 

UDFORDRINGEN

Den markedsførende fødevareleverandør Geia ønskede et visuelt overblik over virksomhedens store produktsortiment som fælles udtryk og præsentationsredskab som værktøj for medarbejderne

Med en omfattende portefølje af forskellige fødevarer, brugsmidler og delikatesser fra hele kloden blev Geia Foods overblik tidligere tryktestet på daglig basis. Virksomheden manglede et solidt og navigationsvenligt overblik. Ikke mindst når der skulle kommunikeres og forstås hurtigt på tværs af landegrænser.

 

LØSNING

Geia Food fik overblikket med QShare

Geia Food valgte GB Grafisks digitale og interaktive overblikssystem QShare for at bevare overblikket over den voksende forretning.

 

I Geia Food-kontekst er Qshare blevet til Geia360 for at afspejle virksomhedens globale forsynings- og varenetværk, men også for at understrege, at QShare-systemet giver den enkelte medarbejder muligheder for at finde rundt og navigere i virksomhedens muligheder.

 

Det har gjort en mærkbar forskel, fortæller projektmanager Marianne Friis Mejer:

”Qshare er et rigtig godt overbliksværktøj for en forretning. Vi bruger Geia360 i mange forskellige funktioner – blandt andet til internt brug såsom træning og uddannelse af medarbejdere og som et salgsfremmende redskab overfor kunder. Desuden hjælper Geia360 med at skabe en synergieffekt på tværs af lande,” siger hun.

 

De fordele er til glæde for både virksomhedens interne overblik og for Geia Foods kunder. Med bedre overblik sparer Geia Food tid og ressourcer, som i stedet kan bruges, hvor de skaber større værdi. For eksempel på at udvide forretningen.

 

Geia Food oplever, at det visuelle udtryk er en anden stor fordel ved QShare. Systemet fungerer ikke blot som informationsmæssigt videnscenter, men også som et redskab med en grafisk og interaktiv spidskompetence, hvorved det adskiller sig fra, hvad de fleste virksomheder kender.

 

”Det er et redskab med langt større grafisk finesse end virksomhedens øvrige databaser. Det visuelle udtryk på Geia360 er super. Billedkvaliteten er utrolig god, og detaljegraden er høj på diverse funktioner,” siger Marianne Friis Mejer.

 

Det bidrager til, at systemet er let at gå til, og det er vigtigt, tilføjer hun:

”Det er afgørende, at systemet er brugervenligt og let tilgængeligt, og det skal gerne fungere fejlfrit uden de store tekniske komplikationer.”

 

For én ting er at have det store forkromede overblik liggende i et system. Noget andet er at kunne navigere rundt i det uden at skulle være IT-ekspert. Med QShare-systemet er hele varelageret lige ved hånden og præsentationsvenligt på for eksempel en tablet, så de fleste kan være med.

 

Med så omfattende et varenetværk, som Geia Food repræsenterer, skal der som med så mange andre nye systemer lidt øvelse til, før alle medarbejdere er totalt på hjemmebane. Når de er det, er Marianne Friis Mejer ikke i tvivl om, at det QShare-baserede Geia360 kommer til at gøre en endnu større forskel, og hun er glad for samarbejdet med GB Grafisk:

 

”GB lavede nogle flotte oplæg til os og lyttede til vores behov og udviklede systemet på dén baggrund. Vi vurderede, at Geia360 ville kunne udfylde et behov for overblik og information på tværs af lokationer i Geia Food. Geia360 virker supergodt i forhold til vores ønsker.”